KIRURGIAN KURSSIN AIKANA

17.11.2016

IMG_6203

... olen oppinut puuduttamaan, tikkaamaan haavoja ja poistamaan luomia
... olen "päivystänyt" (=yrittänyt auttaa päivystäviä lääkäreitä) yhteensä 40 tuntia
... ja kun se ei riittänyt, olen myös kertaalleen vieraillut kirurgian päivystyksessä potilas-nimikkeellä
... olen seikkaillut ympäri TYKSiä lokikirja kädessä
... olen myös hajautunut viikoksi sekä Vaasaan että Poriin seikkailemaan lokikirja kädessä
... olen seuraillut eri kirurgisia poliklinikoita, ollut aamukierroilla ja nähnyt erilaisia leikkauksia
... olen myös päässyt avustamaan (=assaamaan) leikkauksissa
... olen tullut erittäin tietoiseksi leikkaussaleissa vallitsevasta steriiliydestä
... olen ollut käytännön viikolla kirurgisessa sairaalassa, ja innostunut käsikirurgiasta
... olen tajunnut, että kirurgia onkin oikeasti ihan mielenkiintoista,
... useimmat kirurgit oikein mukavia ihmisiä,
... eivätkä toimenpiteetkään enää tunnu niin pelottavilta

... olen taatusti oppinut miljoona uutta asiaa, mutta huomannut taas, kuinka epävarmaa kaikki on,
... sillä ihmiskeho ja -mieli on tosissaan aika moninainen

Tästä hetkestä eteenpäin aion viettää tiivistä laatuaikaa tekemieni kirurgian muistiinpanojen seurassa, sillä tentti (ja joulu!) lähestyy. Ciao ❤︎

2 kommenttia

  1. Kuulostaa niin hauskalta! Innolla odotan nelosvuotta, vaikka nämä sisätauditkin ovat kyllä ylittäneet odotukset :) Aluksi kardiologia puudutti, kun se tuntui niin spesifiltä ja vaikealta, mutta nyt olen ihastunut siihen! Näin ne ennakkoluulot karisee :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanos muuta, aina kyllä kannattaisi mennä uutta kohden ilman ennakko-odotuksia! :D koskaan kun ei kuitenkaan voi varmaksi tietää millaiseksi mikin asia osoittautuu...

      Poista

Copyright © BLUE ZONE
Design by Fearne