Seikkailun alku: Zurich

11.4.2016

IMG_9181

Saavuin Zurichin lentokentälle ennen aamukymmentä.

Lentokoneesta ulos kävellessä olo oli suorastaan epätodellinen. Siinä minä nyt olin laukkuineni maassa, jossa en koskaan aiemmin ollut ollut. Kävelin yksikseni ja suupielet kääntyivät väkisinkin hymyyn: tästä tulisi seikkailu, päätin.

Huomasin alkuun olevani hieman epävarma, kun en saanutkaan tukea toisesta matkaseuralaisesta. Katselin ihan hukassa junia, jotka lähtivät lentokentältä. Mikä näistä veisi minut kaupunkiin?

Siitä se sitten kuitenkin lähti rullaamaan, ja kohta olin maksanut noin 9 euroa juna-aseman säilytyslokerosta ja käppäillyt Zurich-järven rannalle tarkoituksena viettää seuraavat kolme tuntia tutustuen tähän Sveitsin suurimpaan kaupunkiin.

IMG_9161

IMG_9139

IMG_9146

No mitä minä sitten ehdin kolmessa tunnissa näkemään?

Ensin kävelin kaupungin kuuluista kauppakatua, Bahnofstrassea, pitkin Burkliplatzelle järven rannalle. Matkan varrella kävin katsastamassa Paradeplatz-aukion, kunnes sitten istahdin hetkeksi rannalle joutsenia katselemaan ja eväitä napostelemaan. Tästä jatkoin joen vartta pitkin ja näin St. Peter- ja Grossmunster-kirkot. Kiipesin myös Lindenhof-kukkulalle katsastamaan Zurichia hieman korkeammalta käsin ja kävelin läpi Niederdorfstrassen, jonka kehuttiin olevan mielenkiintoista aluetta.

Pääsiäisestä (ja ehkä ihan sunnuntaistakin) johtuen Zurichin kadut kuitenkin loistivat tyhjyyttään. Kaupat olivat suljettuina, eikä kovin montaa avoinna olevaa ruokapaikkaakaan matkan varrella näkynyt.

Lopulta sitten päädyin syömään Mäkkärissä Big Mac -aterian, joka maksoi 11,70?! :D

IMG_9241

IMG_9239

IMG_9236

IMG_9147

Kolme tuntia riitti minulle varsin hyvin.

Oli mukava nähdä kaupunki, kulkea sen kujilla ja näpsiä valokuvia. Vielä innokkaampi olin kuitenkin jatkamaan matkaani, sillä Zurich oli vain kaupunki, ja niitä minä olen ennenkin nähnyt.

Kaupungit eivät yleensä sykähdytä minua. On taloja, katuja, ihmisiä, ravintoloita, mutta niitä on joka paikassa. Jollain tavalla Zurich toi mieleeni Turun.

IMG_9180

IMG_9196

IMG_9201

IMG_9207

Zurichin juna-asemalta jatkoin kahden aikoihin matkaani kohti Chateau-d'oexia, jossa tulisin majoittumaan seuraavan yön sveitsiläisen vaihtarikaverini perheen mökillä.

Reilu kolmituntinen junamatka meni melko nopeasti junia vaihdellen ja maisemia ihastellen. Sanotaanko nyt näin, että lumihuippuisten vuorten tullessa kuvioon ihastuin maahan ikihyviksi.

Siitä kuitenkin lisää seuraavassa postauksessa!

IMG_9154

IMG_9169

IMG_9250

Kaikki Sveitsiä koskevat postaukset tulevat muuten tulevaisuudessa löytymään 'Sveitsi'-tagin alta, niin kuin myös muut matkapostaukseni löytyvät omien tagiensa alta !

Mutta nyt matkamuisteluista aamukahvin pariin ja aloittelemaan uutta viikkoa - palaillaan! ♥

4 kommenttia

  1. Kaunista, vaikka onkin "vain kaupunki". :D Odotan innolla, että näen lisää!

    VastaaPoista
  2. Moikka! Heitin sulle Liebster-haasteen mun blogissa, toivottavasti innostut vastaamaan! :) http://www.lily.fi/blogit/elamani-palasia/11-faktaa-minusta-liebster-award

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kiitti haasteesta, tällaisia kysymyspostauksia on oikeastaan ihan hauskaa rustata :-)

      Poista

Copyright © BLUE ZONE
Design by Fearne