Chateau-d'Oex

16.4.2016

IMG_9437

Suloinen vuorten reunustama alppikylä. Raikas ja puhdas ilma alppi-ilma. Silmää hivelevät maisemat.

Kyllä sielu lepäsi sen vuorokauden, jonka tuossa paikassa ehdin viettää.

Olin onnellinen Chateau-d'Oexiin saapuessani: tämä oli juuri sitä Sveitsiä, jonka olin halunnut nähdäkin.

IMG_9301

IMG_9308

Täällä pääsin myös ensimmäistä kertaa patikoimaan.

Uudet kengät pääsivät todelliseen testiin paikoitellen kohtuu jyrkkääkin vuorta ylös kavutessa. Oli tikapuita ja oli köysiä, joista pitää kiinni. Huono kuntoni hengästytti ja taakse katsoessa en voinut muuta kuin miettiä, miten ikinä pääsisin samaa reittiä alas.

Muutaman tunnin uurastuksen jälkeen olo reitin päätepisteessä oli huikea.

IMG_9312

IMG_9344

IMG_9342

IMG_9377

IMG_9427

IMG_9409

IMG_9414

Ja mites se alastulo sitten meni?

Loppujen lopuksi ihan hyvin, kunhan vaan tottui askeltamaan varoen, katse tiukasti maassa ja kamera repun turvassa. Onneksi en ole korkeanpaikankammoinen.

IMG_9519

IMG_9445

IMG_9452

IMG_9503

IMG_9402

IMG_9490

IMG_9477

IMG_9455

Loppujen lopuksi aktiivipäivään kuului myös retki läheiselle joelle ja vesiputoukselle.

Ihania paikkoja kaikki!

Ulkoileminen on mun juttuni. Se saa rentoutumaan ja rauhoittumaan. Ulkoilu näissä maisemissa oli kuitenkin kohtalaisen unohtumatonta. Mä oon aina ollut se tyyppi, joka piirtää joka kuvan taustalle auringonlaskun ja komeat vuoret. Oon aika onnellinen, että pääsin vihdoin ihan oikeasti katselemaan niitä kuvien vuoria.

Sääli, että kuviin on lähes mahdotonta vangita sitä oikeaa fiilistä.

IMG_9522

Seuraavaksi muuten juttua Sveitsin pääkaupungista: Bernistä!

Kivaa lauantai-iltaa ♥

8 kommenttia

  1. Vastaukset
    1. Tuo oli kyllä varsin ihana paikka! Suosittelen, jos joskus satut matkustamaan Sveitsiin ;-)

      Poista
  2. Huhhuh mitä kuvia! Aivan upee paikka :) Mahto muutenkin olla upee reissu, ihan tosi rohkeeta lähtee yksin! Mä en ikinä pystys :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No muhun kyllä iski noi korkeet vuoret ja turkoosit järvet ihan todella! :) Mun ei tarvinnut kohteessa olla onneksi koko aikaa yksin, vaan sain seuraa mm. kaikille patikointiretkille tytöstä, joka oli viime syksynä ollut Turussa vaihdossa! Mä oon aika varma et jokainen pystyy lähtemään reissuun yksin, se on oikeesti aika hieno kokemus :-)

      Poista
  3. Ihanat maisemat! Nyt iski matkakuume :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yleisesti ottaen aika krooninen matkakuume :-) paitsi reissun jälkeen tulee yleensä sellainen palautumisvaihe kun ei tee mieli yhtään minnekään tai suunnitella mitään :D

      Poista
  4. Wou, oot superrohkea ja noi kuvat on upeita. Ei mulla muuta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eeehkä vähän villiinnyin tuolla kuvaamaan.. Mutta kiitos :-)♥

      Poista

Copyright © BLUE ZONE
Design by Fearne