Turistina Turussa

14.8.2015

IMG_5579

Viihdyn ihan kauhean hyvin täällä Turussa.

Tänä kesänä olen nauttinut erityisesti Kauppatorin tunnelmasta. Siitä, kun olen aamulla hetken ehtinyt kierrellä vihannes- ja marjakojujen seassa ja valita itselleni maukkaimman näköiset mansikat. Siitä, kun tämän lyhyen piipahduksen jälkeen olen aina ollut paljon iloisemmalla ja energisemmällä tuulella. Kai se on se torihenki.

Sen lisäksi olen nauttinut jokirannasta. Sen äärellä on tullut ruokailtua, käveltyä ja ihan vaan istuskeltua.

"Varför Paris, vi har ju Åbo"  (vaikken nyt Pariisin reissua pahitteeksikaan pistäisi... :D)

IMG_5591

IMG_5593

IMG_5598

IMG_5582

Harvoinpa täällä tulee kuitenkaan liikuttua kamera kaulassa, joten olin todella innoissani kun sain äitini, veljeni ja siskoni tänne Turkuun ihan vaan hengailemaan pariksi päiväksi.

Käveltiin jokirannassa ja Puolalan puistossa, istuskeltiin kahviloissa ja ravintoloissa, kierreltiin muutamat kaupat ja jutusteltiin - eihän tästä päivä enää parane.

IMG_5590

IMG_5619

IMG_5638

IMG_5631

Näiden kahden päivän ajalta erikoismaininta on kyllä annettava Tintån mansikka-vuohenjuusto-pistaasipähkinä-pizzalle, joka oli vaan niin hyvää, että oksat pois. Harmi, että hintatasonsa vuoksi taitaa jäädä vähän harvinaisemmaksi herkuksi... Tämän lisäksi pisteet kerää ehdottomasti myös Tiirikkalan tunnelma ja inkivääri-jäätee!

Viimeksi kun toukokuussa heiluin siskoni kanssa kamera kaulassa Turun keskustassa, minua luultiin turistiksi. Tällä kertaa taas tunsin itseni sellaiseksi.

Välillä on kai ihan piristävää katsella kotikaupunkiaan tästäkin vinkkelistä.

IMG_5625

IMG_5626

IMG_5644

Lähetä kommentti

Copyright © BLUE ZONE
Design by Fearne